Börjat tentaplugga: check.

Ja, tro det eller ej, med mer än tre veckor kvar till tentan har jag börjat plugga lite smått. Måste vara rekord. Bara det inte leder till att man tröttnar för tidigt, nåt jag tror starkt på i slutändan :/ I helgen när jag ska hem kommer jag inte plugga nåt vidare så då blir det väl ändå inte att man sätter igång ordentligt förrän nästa vecka.
Denna veckan i skolan är ju en statistikvecka. Hittills går det bra och mattehjärnan hänger med :) Kommer fokusera mer på statistiken på jullovet i stället, eftersom vi har tenta i det efter lovet. -_-

Sitter nu och äter kvällsmat bestående av mannagrynsgröt och knäckemackor. :D

Längtar till torsdag när jag kommer hem till <3 igen.

1:a advent.

Helgen har varit riktigt bra :D Robin (<3) och Elin och Serki har varit här sen i fredags kväll. Vi var i Skövde igår och shoppade lite, jag hittade ett par nya mjukisbyxor och lite underkläder. Mysig dag :) Sen på kvällen festade vi lite och var ute i Skara, men det var inte så mycket drag, men men, vi hade trevligt i alla fall :) Så härligt att träffa <3 igen efter tre veckor, och jag känner att jag tycker om honom mer och mer för varje gång vi ses. <3

Har varit och kollat på julskyltning och tomteparad i Skara i eftermiddag, när mina gäster åkt hem. Fint, men kallt som tusan, och det snöar och blåser igen, ska det aldrig sluta?

Veckan som kommer består av statistiklektioner och jag hoppas att jag ska kunna förstå det som föreläses om. Förbaskade ämne.

Det är mycket nu.

*suck*

Har egentligen så mycket att göra i skolan. Men inte orken att verkligen inse hur mycket det är, vilket gör att man skjuter fram sakerna hela tiden. Tar itu med det i morn, låter det.
Det är mycket smågrejer som ska klaras av, därför känns det extra jobbigt och så två kurser samtidigt som måste pluggas på varannan vecka och man glömmer av den ena hela tiden :O
Samtidigt har jag ganska mycket tid över men jag lägger inte ner den på att plugga förstås. Kanske dags att börja tänka på det snart för det drar i hop sig till tenta igen framåt jul och den kommer bli stor. Så jag behöver börja tidigt men jag kan verkligen inte disciplinera mig till det. För då kommer jag tröttna ännu tidigare.
Och så kommer de närmaste två helgerna bestå av nada plugg, vilket inte är bra. Men samtidigt behöver jag de här avbrotten från skolan och jag behöver träffa folket jag tycker om mest och jag behöver komma bort från Skara lite.
Och nånstans, långt inom mig, finns den där känslan att jag klarar fan allt om jag bara vill och att jag kommer fixa det här också i slutändan.

Nya vinterskor är nu inköpta och jag längtar verkligen till fredag <3

Boooring!

Det är kallt.
Det är blåsigt.
Det snöar som fan här i Skara.
Det är typ inte skottat nånstans där man ska gå. Knappt på de stora vägarna heller.
Jag har för tillfället inga hela vinterskor. -_-

Statistik :/

Har idag haft min första statistiklektion.
Och fattar typ ingenting.
Läraren är för det första helt opedagogisk och förklarar inte varför hon räknar på det viset hon gör.
Och dessutom så får man bara papperna, här har du, detta ska du kunna från början. Typ. Inte kul.

Fick tillbaka rehabtentan med en 4:a på, får vara nöjd med det. Typ alla i klassen fick fyror. Ingen fick 5:a, men jag var nära, bara två poäng bort.

Har fått reda på praktikplatserna och jag hamnar på Jönköpings Djursjukhus i vår och Hallands hästsjukhus nästa höst. Så det blir nog bra :)

Uzbekistan: check! :D

Är nu hemma från en fruktansvärt fantastisk resa (sorry Axel, du myntade ett bra uttryck där) i Uzbekistan :D Vi har fått uppleva och se så mycket spännande och intressanta saker, så skulle jag beskriva det utförligt skulle det ta evigheter. Därför kommer en kort version av det vi har fått se på denna resan.
Vi började med att resa från Skara till Arlanda på torsdag morgon, en bilresa som tog ca 5 timmar. Några timmars väntetid på Arlanda och sen flyg till Kiev, väntetid och sen flyg till Tashkent. Var framme tidigt på morgonen på fredagen efter nästan ett dygns resande. Vi var väldigt trötta men det var inte sova som gällde utan ut på stan och en stadstur. Staden har verkligen många stora och gamla byggnader :D Vi var i en moské bland annat, och sedan gick vi på zoo. Det var jättestort, men inte bra förhållanden för djuren tyvärr :/ Jag blev riktigt illa berörd av det besöket.
Sedan var det besök på en veterinärklinik, verkligen intressant :D Man kan lugnt säga att vi i Sverige var mååånga gånger bättre än dem, med utrustning och hygien, men ändå vart man positivt överraskad av det besöket :D
Sedan var vi på studiebesök på en citronodling. Måste säga att det var främst grabbarna i gruppen som var intresserade av detta. Vi andra var väldigt trötta och okoncentrerade, hehe.
God middag på restaurang efter det och sen sova, så jävla skönt det var! Däckade kvickt som tusan.

Dagen efter var det utflykt till bergen utanför huvudstaden Tashkent som gällde. Åkte buss på smala serpentinvägar upp i bergen, vackert :) Vi stannade på olika ställen och vandrade runt i naturen. Det låg små gårdar här och där och djuren gick lösa överallt. Detta var nog resans höjdpunkt, underbar dag :D
När vi kom tillbaka till Tashkent så gick vi på stor cirkus. Blandade känslor där, djuren verkade inte ha det så bra heller, men det var inte lika illa som zooet ändå.
På kvällen gick vi ut på krogen i Tashkent, underligt nog var det nästan folktomt överallt så vi hamnade på en liten bar helt själva xD Stannade inte så länge utan sängen lockade.

Nästa morgon checkade vi ut från hotellet och begav oss mot Samarkand. Fem timmars bussresa på dåliga vägar, men somnade i bussen gick lätt ändå. När vi kom fram checkade vi in på ett annat hotell och sedan var det stadstur. Samarkand är en väldigt gammal stad, ca 3000 år, så vi var och kollade på deras äldsta och mest berömda moskér, som finns med som ett av världens världsarv. Mycket vackert och stort!
På kvällen var vi hemma hos en bekant till vår guide, och där fick vi se hur man tillagar den uzbekiska nationalrätten plov (ris, kött och grönsaker). Blev bjudna på det sen också, ganska gott :)
Trodde sen att det skulle bli en tidig kväll så Theres och jag la oss vid nio, men snart knackar det på dörren då Malin och Marica först kommer och frågar om vi har nåt varmvatten i duschen (fanns inte) och sedan kommer Johan, Axel och Oskar också med vodka. Haha. Så det blev minifest på vårt rum i ett par timmar, så jävla kul. Alla var så trötta så vi skrattade och hade skitroligt :D

Nästa dag var det utcheckning från hotellet och sen vidare för att besöka olika lantgårdar. Det var intressant, gick hem mycket hos grabbarna ;) Djuren kunde haft det bättre men de hade det överlag bra.
Tillbaka till Tashkent med bussen och där middag med uzbekiska studenter, mycket trevligt var det :D
Sedan till flygplatsen för lång väntan på flyget och så flyg till Riga, sex timmars väntetid, sen flyg till Stockholm och bil till Skara. Så jag kom hem på kvällen igår.

Är fruktansvärt trött efter denna intensiva resa, och har blivit förkyld. Jag drog också på mig magsjuka, nåt som nästan alla i gruppen gjorde, men det har gått över nu. Svenska magarna tålde inte maten.

Känns surrealistiskt att jag faktiskt har varit där, och nu slår verkligheten till igen, det blir mycket att göra i skolan framöver. Har några dagar att ta igen och vi har börjat med en ny kurs som verkar skitsvår; statistik. Jag som är bra på matte borde kunna klara det bra, men tabeller och diagram är inte kul :/

Bilder från resan finns på Facebook :)

Packad och klar för Uzbekistan :D

Jag har nästan packat klart. Det är ju trots allt typ det tråkigaste som finns, så jag tycker allt jag kan spara lite till morgonen i morn. Och jag har fått ner allt, lätt (!), i min vanliga träningsväska/bag. Hmm. Det får mig att fundera på vad tusan jag har med mig när jag åker hem till Vetlanda över en helg. Den är liksom fullare då! :O
Känns surrealistiskt att vi ska åka i morgon, jag har ingen resfeber eller nåt, men det kommer väl i morn. Är inte så förtjust i att flyga men det ska väl gå bra får vi hoppas :)
Har gjort klart PBL:en faktiskt, känns skönt att slippa det nästa vecka. :D

Så nu hoppas jag att ni här hemma har det bra, för det ska jag ha! Ska bli spännande det här! :D Kommer förhoppningsvis hem med en trevlig resa och mycket erfarenheter i bagaget :)

Snart resdags!

Om tre dagar är det dags att fara till Uzbekistan. Herregud, redan?! Kommer bli så himla spännande, jag ser verkligen fram emot det :D Frågan är bara hur jag ska hinna med allt som ska göras innan, med bara två dagar i Skara kvar innan avresa... :O Och packa med, det som är så nedrans tråkigt. xD

Har haft en väldigt bra helg hemma, med kalas hos Elin som fyllde 20 år i fredags, och sedan fest med <3 och kompisar i lördags, väldigt kul :D Igår var det film och tacos med bror och hans flickvän, skön avslutning på söndagen :)

Ska tillbaks till Skara ikväll, så än så länge är jag hemma och gör inte alltför mycket. Funderar på att se en film :)

På väg uppåt igen :D

Lyckan vänder! :D
Har fått klarhet i hur det står till med saker och det ska inte vara nåt att oroa sig för längre. Så jävulskt skönt det vore i så fall, för den senaste veckan har varit riktigt jobbig för mig. Men när jag nu fått prata om saken med någon som vet vad den pratar om, så känns det bättre :)

Jag har också fått godkänt på tentan! :D Den var uppdelad i en godkäntdel (3) och en del för högre betyg (4,5). Läraren har rättat den första delen, den viktiga, och jag är alltså godkänd, dessutom med klassens bästa resultat :D Kan inte vara annat än väldigt nöjd med det. Hoppas nu att del 2 för med sig ett bra resultat också :)

Ormgos :P

Dagen har tillbringats på Sötåsens naturbruksgymnasium där vi har fått information om och hanterat udda/exotiska djurslag. Detta är alltså djur som inte är hund, häst och katt. De hade tex ormar, ödlor, sköldpaddor, chinchillor, marsvin, fåglar och degus. Så vi har fått hålla i dem på rätt sätt. Det har varit en mycket bra dag, de flesta av djurslagen man fick hålla i hade jag aldrig hanterat innan. Speciellt orm var jag lite skraj för att ta i händerna, men det var inte alls farligt visade det sig. :D Men de är starka alltså!

Jag mår seriöst inte så bra, men det ska lösa sig. Jag hoppas att det inom de närmaste dagarna klarnar upp hur det ligger till med saker och ting så att jag kan gå vidare och göra nåt åt saken.