Extraktionskurs.

Förra veckan var jag på tredagars kurs i Halmstad, där vi fick lära oss tekniker för att extrahera tänder på hund. Jag åkte själv från mitt jobb, gick bra att köra, jag åkte tidigt på onsdag morgon, fick gå upp halv fem... Väl framme startade vi med föreläsning på förmiddagen och fick öva praktiskt på eftermiddagen. Vi hade rävhuvuden att öva på, började med att dra ut de mindre enrotiga tänderna och allt eftersom kursen fortskred så drog jag även ut de stora med flera rötter. Det var inte lätt alltså! Rötterna knäcktes och man slant med instrumenten i munnen, samt att det var väldigt påfrestande för armarna. Tänder sitter hårt ibland... Sammanfattningsvis kan sägas att det var en väldigt bra och givande kurs, jag som aldrig sysslat med tänder innan lärde mig mycket användbart och tanken är att jag ska börja jobba mer på tandavdelningen. Trevligt att träffa nya människor och vi blev serverade god mat på kursen :-)

Igår körde älgjakten igång, jag har tyvärr inte fått nåt ledigt förrän på fredag så då ska jag ut. Har köpt mig en jaktradio som sitter och laddar i detta nu. Hoppas på att få se lite älg iaf. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0