Rådjursjakt med far :-)

Igår var jag ute med pappa och hans jaktlag och jagade rådjur. Det var riktig fint och soligt väder och inte alls kallt. Jag lät mitt eget gevär stå hemma och lånade pappas gamla hagelgevär. Jag stod tillsammans med pappa denna gången, han hade med sig sitt kulgevär i händelse av om det skulle komma nåt vildsvin. På första passet kom det ett rådjur men det slank fort över vägen och in i buskage så det hanns knappt se innan det försvann. Sen vart det kaffe i skogen och till nytt pass. Här syntes det bara till en ekorre i granarna så det var väldigt lugnt. Blev inget skjutet denna dag men så skönt att vara ute i det fina vädret. Känns inte som jag valde fel när jag tog jägarexamen. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0