Älgjakt som kammat noll.

Förra veckan var jag ute med pappas jaktlag på älgjakt. Eftersom jag fortfarande väntar på att att få licens på studsaren så var jag med utan vapen och satt på pass med pappa. Vi började första passet på morgonen vid halv sju, det var fortfarande knappt ljust ute. Detta gav ingenting så efter två timmar var det samling för fika och sedan utpostering på nya pass. Jag gick då drev med en annan kille och hans hund, detta gav inte heller nåt. Grillning och nytt pass igen, varade inte länge innan det också bröts. Sista etappen gick pappa och jag drevdrev, lyckades skrämma upp ett rådjur men mer såg vi inte. Så det blev inget den dagen och såvitt jag vet har de inte skjutit nåt än. Verkar som dåligt med älg där hemåt :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0