Som natt och dag.

Igår hade vi den tredje skjutövningen i jägarkursen. I ösregnet. Igen.
Jag ska säga att jag var lite uppgiven inför denna skjutningen, då det inte precis gått så bra med skyttet de första gångerna. Hade börjat tvivla på mig själv, alla andra verkar ha det så himla lätt med skyttet. Till denna gång hade jag bett om att få prova ett annat hagelgevär då befintligt inte stämt alls ihop med mig. Vår kursledare lät mig låna hans gevär efter att han skruvat isär kolven och skränkt den några millimeter för att passa mig som vänsterskytt. Efter det låg siktet perfekt för mig.
Och se på fan, helt plötsligt sköt jag ner fem duvor på rad och varenda skott på rörliga markmålet (haren som går från sida till sida) var fullträff på. Det kändes så skönt och som en lättnad att det äntligen lossnade och att jag hade rätt i att det var fel gevär jag skjutit med tidigare. Det var inte jag son inte kunde, det saknades rätt utrustning! Så nu blir det bara att skjuta med den bössan, även på uppskjutningen så småningom. Jag ska nog kunna fixa detta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0