GodkĂ€nda skjutprov 😀

IgĂ„r klarade jag skjutproven i jĂ€garexamen! 😀 Allt gick jĂ€ttebra sĂ„ det var vĂ€ldigt skönt att det fixade sig.
Jag var rĂ€tt nervös nĂ€r jag Ă„kte till skjutbanan men gick egentligen inte in med nĂ„gra förvĂ€ntningar utan med instĂ€llningen att det fick gĂ„ som det gick. Fick börja med sĂ€ker vapenhantering pĂ„ hagelgevĂ€r och dĂ€refter avstĂ„ndsbedömning. Det var inga problem som tur var. Sedan sköt jag pĂ„ markmĂ„let med haren som rör sig, det gick riktigt bra, jag fick i nĂ€rmare 60 hagel i tavlorna 😀 Provledaren gav mig tavlorna för att ta hem, han sa att det var bland det bĂ€sta prov han sett genomföras 😁 SĂ„ det kĂ€ndes riktigt bra.
Sen var det dags för det största orosmomentet; lerduvorna. Det började kanon med att jag sköt ner de tre första direkt sÄ det behövdes bara en trÀff till. DÄ blev jag lite nervös och missade de tvÄ nÀsta, för att sen skjuta ner den sista i andraskottet sÄ det var precis att jag klarade det. SÄn jÀkla tur.
Sedan var det kulskyttet kvar, sittande med stöd i tvĂ„ olika positioner. Det var inte nĂ„gra problem, sköt bĂ€ttre Ă€n nĂ„nsin sĂ„ allt blev godkĂ€nt igĂ„r â˜ș
Nu fattas bara högviltsprovet pĂ„ löpĂ€lgen för att fĂ„ jaga Ă€lg och vildsvin, sen Ă€r allt klart. Och det ska jag vĂ€l fixa det med sĂ„ smĂ„ningom. Sen Ă€r det dags att börja leta jaktvapen... 😉

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0