Ranis bröllop ☺

I helgen var vi uppe i Strängnäs på bröllop för Malin och Chris. Det hölls utomhus på ett säteri på landet, där hade de även bed and breakfast så vi bodde på stället. Smidigt. Vädret var fruktansvärt varmt så vi svettades som tusan i solen, svetten rann om en trots att jag bara hade klänning på mig. 😄
Efter ceremonin (som var jättefin, jag lipade) var det middag i en gammal lada på gården. God mat och trevligt sällskap, hälften av bröllopsgästerna var holländare så vi pratade engelska hela middagen. Det hölls många tal emellanåt och visades bildspel. Även vi i Skaragänget hade förberett ett framträdande, där vi hade gjort en sång och ett bildspel som vi sjöng live och visade upp, tillägnat brudparet. Det gick jättebra och blev en riktig succé. Att rappa på engelska gick över förväntan 😉
Efter middagen blev det efterfest med dans och mingel, så det blev sent i säng den natten. Sammantaget en mycket bra dag ☺

Nu jobbar jag sex dagar till innan jag får semester. Tiden segar sig fram. För tillfället är vädret dåligt ute sen några dar, med regn och blåst. Hoppas det vänder tills jag blir ledig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej, vad ligger lönerna för Leg. Djursjuksköterska på nu? Både för nyexade och de som har några års erfarenhet.
Jag tog examen för över 5 år sen från SLU men har inte jobbat inom branchen på ett tag. Är det fortfarande lätt att få jobb eller hur ser efterfrågan ut?

2015-07-11 @ 13:30:04
Postat av: Malin

Det är väldigt olika vad ingångslönen ligger på. Från min årskurs låg ingångslönen för nyexade på mellan 20500-24000 så det känns som det beror på vilket ställe man jobbar på och om de tillämpar indivuduell lönesättning. Tror tyvärr det höjs rel lite varje år, även för de som jobbat några år. (Vi behöver högre lön..!)

2015-07-12 @ 16:28:30
URL: http://pureadrenaline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0