Förkyld.

Är hemma från jobbet idag pga förkylning. Började igår med halsont, huvudvärk och rinnande näsa och idag är läget oförändrat, är väldigt trött och seg. Skulle jobbat kväll idag, hoppas inte det ställer till för mycket trubbel att jag är hemma. Helgen har tydligen varit jobbig på djursjukhuset, tyckte jag hade mycket som fick jobba över 2,5 timmar i fredags kväll. De flesta patienter jag bokade in fick vi avliva så jag trodde inte det skulle bli att stanna så länge, men jag hamnade på operation med en katt sent på kvällen så det drog ut på tiden. Avlivade en katt i fredags också, djurägarna ville hellre att jag skulle göra det än veterinären så jag gjorde som de ville. Det gick bra. Katten somnade så fint, var två tjejer med som var jätteledsna, det kändes lite jobbigt men tyckte ändå att jag gjorde en fin stund för dem. Och katten hade flera problem som var svåra att lösa.

Tänkte krypa upp i soffan med en god bok nu, är ungefär vad jag orkar med idag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hur har du tagit det med alla avlivningar och så som man måste göra? Mitt drömyrke är just djursjukskötare och det är det jag tänker bli. Jag är dock väldigt känslig och oroar mig för avlivningarna. Blir det lättare efter att man har gått igenom det några gånger?

2013-09-23 @ 17:10:45
Postat av: Malin

Jag har inte behövt göra det så många gånger, och bara några gånger med djurägaren. De har varit jobbigast, för det måste ju bli rätt och ett sista bra minne för dem. Men jag tycker det var jobbigast första gången, men sen är det ju olika från gång till gång. Mycket värre om djurägaren själv är väldigt ledsen. Oftast är det ju veterinärerna som avlivar men har man legitimation som djursjukskötare så har vi tillåtelse att göra det också.

2013-09-24 @ 09:56:01
URL: http://pureadrenaline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0