Farväl SLU i Skara :(

Idag stod det klart att SLU i Skara kommer att flyttas till Uppsala. Hela skolan berörs så det kommer inte bedrivas någon utbildning där längre. Djursjukskötare kommer att utbildas på Ultuna i stället. Detta är väldigt sorgligt, att utbildningarna kommer lämna Skara. Det har varit en väldigt bra ort att plugga på, stor gemenskap och bra anknytning till näringslivet med djursjukhuset precis i jämte. Samt våra duktiga lärare som jobbar där och nu kanske blir utan jobb. SLU är en så stor del av Skara. Det kommer inte bli sig likt där. Jag tycker verkligen det är ett tråkigt beslut :/ Samtidigt är jag glad att jag fick mina tre år i Skara innan detta beslutades. Förstår inte hur styrelsen i SLU har tänkt. Bostadssituationen i Uppsala till exempel? När man ska flytta för två praktikperioder med? Suck... Jag tror inte detta kommer vara det bästa beslutet på längre sikt. Vi får se. Klart är att Skara inte blir detsamma hädanefter. Det kommer saknas nåt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag fick reda på det igår. Jag som verkligen sett fram emot att gå den utbildningen i Skara måste nu gå den i Uppsala istället.. Åååh. Sämsta beslutet någonsin :(

2013-02-21 @ 12:12:38
URL: http://everypieceofme.blogg.se
Postat av: Malin

Åh, trist :( Ja det är verkligen synd, jag tyckte mycket om plugget i Skara. Så i så fall blir det ett år i Skara och sen flytta till Uppsala?

2013-02-22 @ 19:15:53
URL: http://pureadrenaline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0