SM-GULD! :D

I tisdags körde Vetlanda den första SM-finalen i speedway borta mot Piraterna. Vetlanda förlorade med 2 poäng, vilket gav ett bra utgångsläge inför den avgörande finalen i Vetlanda dagen efter. På onsdagen åkte jag direkt till stan efter jobbet, hamnade i en jättelång kö in till entrén. Drygt 6000 personer kom på matchen. Vetlanda inledde matchen bra och drog ifrån och vann till slut med 52-37, vilket betydde SM-Guld 2012! :D Så jävla gött :D Spännande match ändå för det avgjordes inte förrän i näst sista heatet. Nu är vi åter högst upp på tronen! ;)

I helgen har jag jobbat mina första helgpass, både lördag och söndag. I lördags kom det in en del jaktskador som behövde sys, jag jobbade över 3 timmar och kunde sen gå hem. Jag hade egentligen en delad tur där man ofta behöver jobba några timmar på kvällen också, men det behövdes inte i lördags. Visade sig att det inte kom in nån enda patient i lördags kväll, så det var ju tur att jag for hem iaf.
På söndagen blev det desto jobbigare. Det var full rulle hela dagen och kvällen blev ännu värre, så jag stannade på jobbet från kl 8 på morgonen till 20.30 på kvällen :O 12,5 timmars jobb den dagen, herregud vad trött jag var när jag kom hem. Men jag är ändå nöjd med dagen, tyckte jag och den andra sköterskan som jobbade skötte oss bra och de kanyler jag skulle lägga fixade jag, så det kändes bra iaf :)

Nu har jag semester i två veckor :) Har inte så mycket planerat utan det ska mest bli skönt att ha lite ledigt. Speciellt som jag har jobbat hela sommaren och knappt varit ledig nånting.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, när jag läser din blogg längtar jag så mycket efter att få komma in på djursjukskötar-utbildningen på SLU för att också kunna komma hem helt slut en söndagkväll efter att ha tagit hand om djur hela dagen :)

2012-10-08 @ 11:51:58
URL: http://everypieceofme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0