Förrymda kor?

Idag har jag börjat jobba igen efter min ledighet. Har varit på labb hela dagen så det var en liten mjukstart med att köra blodprover och analysera provsvar idag :)
Under lunchen såg jag att det låg ett kort från en djurägare i lunchrummet. Djurägaren, vars katt varit inlagd hos oss för några veckor sedan och sen avlivats, ville tacka för det fina bemötandet från den sköterska och veterinär som tagit emot och hand om katten. Efter några sekunder kom jag på att sköterskan var ju jag. Det gjorde nog min dag. :D

När jag for hem från jobbet körde jag förbi en åker i skummet och fick se en massa stora djur stå och äta gräs. Först trodde jag att det var kor som rymt eftersom det inte fanns nåt staket, sen gick det upp för mig att det var en hel flock älgar. Jag kunde räkna till minst 6 stycken som mumsade gräs precis jämte vägen. Stannade bilen och tittade på dom en stund :) Så många älgar har jag aldrig sett på samma gång förut. Konstigt att de inte blivit skjutna under jakten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0