Biljävel.

Min bil är på verkstaden. När jag servade den förra veckan upptäcktes diverse fel, så jag fick vackert boka en tid för lagning. I princip hela bromssystemet fram måste bytas, plus en sliten generatorrem innan den med går sönder... Kostnad beräknas landa nånstans runt 7000 kr. Jippi. För tillfället är jag inte alls speciellt förtjust i bilen kan jag väl säga. Tyvärr har vi ett förhållande där jag behöver den till jobbet dagligen. Nästa månad är det dags för besiktning också, så felen hade väl upptäckts ändå så småningom. Men det grämer mig verkligen att en stor del av min kommande lön ska gå till reparationer. :(

Till trevligare saker. Igår fyllde Robin 24 år och vi firade honom lite på kvällen tillsammans med hans familj. Åt tårta och kanelbullar som jag bakat ihop med Elin på dagen. Mums. Jag hade köpt en fin bukett blommor och en snygg tröja till honom, det verkade gå hem. :)

Snart är det dags att börja jobba igen, bara tre dagar ledigt till. Vart tog tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0