Röda skor var det ja...

Igår var jag, Malin och Marica i Skövde och shoppade lite. Vi lämnade exjobbet med halvtaskigt samvete :P Knallade runt på Commerce köpcenter och hade det trevligt, och åt på McDonalds. Jag köpte ett par nya skor, ett par hallonröda med vita skosnören. Tyckte det var revolutionerande, eftersom jag aldrig tidigare ägt ett par färgglada skor förutom svart, vitt eller beige, typ.

Idag hade jag dom till skolan, dröjde inte länge innan det började skava på hälarna. När jag skulle gå hem från skolan gjorde det så fruktansvärt ont så jag haltade rätt bra. Gick till apoteket och köpte skoskavsplåster i väldigt sakta mak, sedan hem, tog en evighet. När jag väl fått av mig skorna hemma var de blodiga kring hela hälen. Själva fötterna såg inte bättre ut, med stora skavsår :( Så jag satte på plåster, så nu känns det bättre, och hoppas att det kommer läka och att skorna töjer ut sig. Kan iaf inte ha dom på mig tills detta är någorlunda läkt. Usch.

Idag har vi börjat med anestesikursen också, har mest varit repetition idag, med en del räkneexempel på vätsketerapi och sånt. Kursen kommer innehålla en del praktiska moment, vilket är kul. Det största vi ska göra är att söva ihjäl en häst :O På riktigt. Detta för att kunna studera komplikationer, när hästen är för djupt sövd och hur man kan återuppliva. Lyckas vi med det så ska hästen ändå ges en överdos efteråt. Känns lite konstigt, men det är i studiesyfte så det kommer nog bli väldigt intressant. Och denna kursen ligger bra med tanke på mitt exjobb... som behöver prioriteras igen. Hoppas jag kan komma igång igen med skrivandet.

Nu ska jag snart linka iväg till Malin och äta middag. Lika bra att gå i tid för det lär ju ta en stund med de här fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0