Klänningskrångel?

Idag har jag varit en sväng i festklänningsaffären här och frågat om de möjligen kan sy in min balklänning.
När jag sa att det var storlek 40 i den tittade hon på hela mig och såg halvt förvånad ut. Nu för tiden är det 36-38 som gäller för mig... Hon ville se klänningen för att kunna säga nåt, men det lät lite tveksamt att kunna sy in så mycket med ett bra resultat... Så kanske det skulle löna sig att kolla efter en annan klänning :S Och det hade jag ju inte riktigt räknat med.
Så jag har ringt mamma och bett att hon ska skicka hit den, så att jag får gå och visa henne i affären hur det ser ut, och får veta om man kan göra nåt. Om det inte går sy in funderar jag på att försöka byta in den mot en annan, eller sälja. Har ingen glädje av en klänning som isf inte passar mig, och jag har inte för avsikt att gå upp i vikt igen till den storleken. Så vi får se.

Idag fick vi betygen för hemtentorna i vårdhygien, jag fick en 5:a :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0