Stressigt.. :S

Idag har det varit en jäkligt stressig dag på jobbet. Det har bara varit jag och en annan semestervikarie som sköterskor på polikliniken, vilket har ställt till det en del eftersom det inte har varit något ordinarie där att fråga. Och då gör man inte heller saker lika snabbt som om man jobbat där ett tag. Så det har varit en del krångel och massa akutpatienter utöver den bokade listan, så jag är så jävla trött just nu. Har inte varit en bra dag för mig då jag misslyckats både med dagens blodprov och kanylläggning. Så jag vill nog helst glömma den här dagen. Blivit mycket röntgen idag och det tycker jag också är krångligt, så ja, det har inte varit mycket som varit på topp idag kan man väl säga. Tycker åtminstone det hade kunnat vara en ordinarie sköterska på avdelningen också, men nu går folk på semester så då blir det så här bökigt. Jag hoppas bara det ska gå bättre och bättre för varje dag så att saker flyter på lättare sen.
Förra veckan jobbade jag kväll hela veckan, det gick bra. I fredags var jag ensam sköterska på kvällen och fick då stänga polavdelningen. Kom in tre akutfall så det var lugnt. På fredagar tar djursjukhuset inte emot bokade besök på kvällarna utan bara akutfall.
I helgen har jag och Robin varit i Norrköping och träffat gänget från Skara :D Det var väldigt trevligt, vi grillade och var på minifestival i Norrköping. Riktigt fint väder under lördagen med :)
Nu ska jag hugga in på kvällsmaten och sedan sjunka tillbaks i soffan. Tycker jag har förtjänat det efter denna dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0