Andra intervjun klar...

Igår var jag på Växjö djursjukhus på arbetsintervju. Tyckte det gick bra, och lokalerna var fina, samtidigt som jag fick ett gott intryck från personalen och kvinnan som intervjuade mig. Det var knepigare frågor denna gången, som t ex hur jag skulle prioritera i vissa fall, hur jag kan samarbeta, hur jag reagerar på stress osv... Men det gick bra att svara på det och det kändes som att intervjuaren var nöjd med mina svar.

De goda nyheterna är att de kan erbjuda mig längre vikariat, upp till två graviditetsvikariat á minst 1 år st, dock ej fast arbete då. Jag skulle isf börja arbeta i sommar och främst jobba på polikliniken under arbetstiden.

Det som är lite sämre är lönen de erbjuder. Faktiskt mycket lägre än vad jag har lagt fram att jag vill ha, så jag vet inte hur det kommer bli. Kvinnan skulle ringa mig i slutet av veckan och ge mer besked, och så får jag se hur jag gör sen. Känns som mycket beror på lönen i detta fallet... :/ Jag har inte bestämt mig för nåt än i alla fall, så än är jag arbetslös.

Fick oväntat nog svar från Vetlanda djurklinik idag, som vill att jag ska komma på intervju! Överraskande, trodde inte att de var intresserade av det. Detta vill de få till så snabbt som möjligt, så jag ska nog ringa till chefen där i morgon och diskutera när det kan bli. Blir kanske att snart vända mot Småland igen då! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0