Sanering it is.

Ikväll har jag jobbat min andra jour på djursjukhuset. Eftersom vi just nu inte tar in några hästar då det finns salmonella på bygget, så har det varit en väldigt lugn kväll. Jag har fått medicinera alla hästarna själv och göra lite småstädning, sedan har vi mest sanerat och virkonat (sprutat på desinfektionsmedel) på några boxar och på polavdelningen. Då får man vara iklädd hela skyddsmunderingen, för Virkon är inte nyttigt för hälsan.
Eftersom det inte var så mycket att göra så åkte vi hem redan vid halv tio. Så jag har varit hemma en stund och nu tänkte jag gå och lägga mig.

I morn blir det nog att åka en sväng till Falkenberg, leta lite födelsedagspresenter och lite så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0