Hästavdelningen stängd!

Ska nu tillkännage nåt som jag vetat om ett par dagar, eller egentligen sen förra veckan. Igår läckte det ut i tidningar och radio, så det borde väl inte vara nån fara att jag berättar något som allmänheten redan vet. Hästavdelningen på djursjukhuset här i Slöinge är stängd för tillfället, sedan en häst har testats positivt för salmonella. Pol och op är stängt och vi tar inte emot några hästar alls. Hästarna som är kvar på stall får vänta på att gå hem.
Det är lite oklart vad som ska göras i situationen och hur allt ska saneras. Lär bli ett jäkla arbete alltså. Smittskyddstänkandet är stort nu.
Jag är glad för att det här utbrottet kom i slutet av min praktik, när jag redan har varit på operation och pol. Hade varit väldigt jobbigt om det kommit i början av praktiken. Naturligtvis är det jäkligt synd att det har blivit såhär överhuvudtaget, men nu är det bara att vi får försöka ordna upp situationen på olika sätt. Kommer ta ett tag att sanera allting och jag antar att det ska tas en del prover. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0