Vårdplan.

Igår fick vi ut en uppgift som ska vara klar tills fredag och som då ska redovisas. Varje student har fått ett patientfall, där man ska göra en vårdplan utifrån de förutsättningar som finns i fallet. Alla fall ska redovisas muntligt inför klassen. För högre betyg ska man också skriva ner sin vårdplan och lämna in. Faktan till detta måste vara tagen från vetenskapliga artiklar.
Jag har fått ett fall med en Jack russel som har blivit biten av en annan hund. Det var i princip det fallet jag minst av alla ville ha, men nu är det bara att ta tag i det och se vad jag kan göra med det. Det svåra blir väl att hitta källor som styrker det man redan vet att man vill göra med patienten. Men men. Förhoppningsvis kommer det att gå bra. Nästa vecka är vi lediga från måndag eftermiddag fram till fredag så där är det eget arbete med uppgiften. Hoppas att jag kommer hinna klart då. Tänkte gå till skolan senare idag och söka artiklar så att det är klart iaf :)

I morgon kommer pappa och Stefan hit, kanske Robin också, och hjälper mig att flytta till lägenheten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0