Uppstart av rehab.

Idag har jag börjat en ny kurs, den valbara kursen i rehabilitering. Detta är tänkt som en fortsättningskurs på den rehabkurs vi läste i tvåan och ska då vara lite svårare. Vi har mest pratat om hur kursen kommer se ut idag. Vi ska inte ha en skriftlig tenta som vi har trott utan ska istället skriva en vårdplan/rehabiliteringsplan för ett patientfall. Detta ska redovisas efter jullovet, när vi har seminarier. Så det blir muntlig redovisning igen. Men skönt att inte ha en stor tenta också! Rehabplanen ska skrivas under tiden kursen fortlöper, då vi har "ledigt" på torsdagar och fredagar och där ska arbeta med planen, bland annat.

Sedan har vi också som uppgift att boka in ett studiebesök på en rehabklinik, det är valfritt vart. Jag ska åka hem på onsdag, så jag tänkte att jag kunde passa på att göra det studiebesöket när jag är hemma. Så jag har ringt till Brainpools Hundcenter som ligger i Vetlanda, i samma lokaler som djurkliniken. Det är en hundfysioterapeut och två vattenterapeuter som driver det och de tar emot hundar med olika skador och använder olika rehabmetoder. Så jag ska dit på torsdag kväll, kanske också på onsdag kväll om jag hinner, och studera hur deras verksamhet fungerar. Ska bli intressant och förhoppningsvis kan jag komma på någon idé till vad min vårdplan ska handla om (vi får komma på fall själva eller ta från praktiken t ex).

Usch, jag börjar känna mig lite småförkyld igen :( Hoppas inte! Ska iväg och dansa afrodans nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0