Knäskador & takskador.

I helgen har jag varit hemma, det har varit skönt. Var i Älmhult i lördags och kollade när Robin tävlade i sanshou. Måste säga att det var rätt intressant att kolla på, och det gick bra för Robin som kom tvåa i sin klass. Tyvärr fick han också med sig att skadat knä hem från tävlingen, riktigt illa blev det under natten mellan lördag och söndag, så vi var på akuten igår för att kolla upp det. Visade sig att det inte var något av eller brutet, utan en rejäl sträckning med stor svullnad och smärta som följd. Så jag hoppas det vänder snart, och trots mitt råd att vila en dag så har han vart på jobbet och haltat runt idag, så det bättrar väl på sig hoppas jag :P

Idag har jag varit lite på rehabavdelningen på djursjukhuset, sett hundar som gått i vattentraskare och som fått massage :)
Har också vart lite på pol som omsorgssköterska, bland annat tagit stygn på en hund som vart buköppnad.
Skulle röntga en hund på eftermiddagen, och helt plötsligt smäller det till i hela huset och sjukhuset skakar till. Förstod inte vad som hände, tills nån kom och sa att alla måste ut ur huset, för det har skett en olycka.
Väl ute kunde man se en gigantisk lyftkran som vält över hela huset och slagit hål i taket :O Som tur var blev ingen skadad, kunde gått riktigt illa annars. :O Så de sista två timmarna på dagen fick alla stå ute och kolla på medans man flyttade på kranen. Så jag hoppas det är säkert att gå tillbaka till djursjukhuset i morn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0