Valpvakt :)

Idag har det vart en lite småstressig dag på djursjukhuset. Det kom bland annat in en 8 veckors valp, jätteliten, typ som en kattunge. Den var väldigt dålig, hade ett blodsockervärde på runt 1, det ska ligga normalt mellan 5 och 7... En sådan patient kan man inte lämna själv, dessutom förlorade den värme också. Så jag fick ansvaret att få den bättre igen. Med en spruta med glukoslösning (socker) och en filt runt sig gick jag runt och bar omkring på den lilla valpen i några timmar och värmde den och sprutade sockerlösning i munnen på den så den skulle slicka i sig. Och det gjorde den också, hela 1 ml som jag skulle ge den. Haha. Man injicerade också 20 ml under huden på den som kroppen fick ta upp. Efter ca två timmar så började den piggna till och åt själv lite mat, och jag tror den blev bättre sen under eftermiddagen så den fick åka hem :)

Har nu en dag kvar på vårdavdelningen, nästa vecka börjar jag på operationsavdelningen i två veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0