Seminarie 1 avklarat.

Idag hade vi seminarie i anestesi i skolan. Som förberedelse hade vi i små grupper fått 12 stycken patientfall, som man skulle beskriva omvårdnadsåtgärder, undersökningar, anestesi, farmaka och ev lösa anestesiproblem för. Det gjorde vi klart förra veckan. Vid dagens redovisning fick varje grupp två fall att presentera och sedan diskuterade vi dem gemensamt i klassen. Ganska lärorikt tycker jag, speciellt på farmakadelen. Det finns verkligen så mycket olika läkemedel som man kan ge djuren! Och så svårt att veta vilket man ska välja i vilken situation :O
Jag kom hem från skolan vid halv sju ikväll. -_-

I morn har vi seminarie 2. Ska erkänna att jag inte har gjort allt man ska ha gjort tills dess... :/ Men jag tänker inte göra det heller utan hoppas på att det går bra iaf.
Har mitt omprov praktiskt i morgon också, nu ska jag fixa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0