Första praktikdagen: check!

Så har jag haft min första praktikdag på djursjukhuset :)
Började dagen med att ta mig dit i morse, vilket inte var helt enkelt. Jag tog den enda buss som går från det här området ner till stan, och bad chauffören släppa av mig på nån hållplats i närheten av djursjukhuset. Närmaste hållplats visade sig ligga ca 500 meter bort. Så det är inte så farligt :) Hann till sjukhuset i tid med xD
Började dagen med en rundvandring, det var inte så stort som jag hade trott, men svårt att hitta bland alla dörrar och rum iaf. Jag ska inleda med att vara två veckor på vårdavdelningen (stall). Dagen har flytit på ganska bra och jag har fått göra mycket saker tycker jag. Har bland annat tagit blodprov och gett subcutana injektioner (under huden) för första gången och det gick bra :D Misslyckades med att lägga i en permanentkanyl på en hund, men men, första gången kan man inte begära att det ska gå felfritt!
Annars har jag hjälpt till med matning, rastning och medicinering av de inneliggande patienterna, hjälpt till vid undersökningar och assisterat veterinären. :)
Efter dagens slut gick jag till Maxi som ligger en bit från djursjukhuset och köpte ett busskort för studenter. För 375 kr ska jag få åka hur många gånger och hur ofta jag vill inom Jönköping, under 30 dagar. Sen får jag fylla på kortet. Så det blir betydligt billigare än att betala 50 kr (25+25) om dagen dit och hem som det skulle kosta annars.
Kom hem framåt kl sex, lagade mat och nu sitter jag här på stolen och är helt slut i huvudet och kroppen, men kan sammanfatta en väldigt bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0