Anestesitenta och flyttpackning.

Idag har jag haft tentan i anestesi. Den var uppdelad i två delar, en datordel och en skriftlig del.
Vi började med datordelen kl 9 i morse. Den innehöll 60 frågor av flervalstyp, där man skulle kryssa i rätt alternativ. På vissa frågor var det mer än ett alternativ som var rätt, där var man tvungen att kryssa i alla rätta svar för att få nåt poäng på frågan (ett poäng per fråga, alltså totalt 60). Jag tycker det är klurigt med flervalsfrågor men jag tyckte att det kändes rätt bra ändå. Var klar efter 20 minuter :O Man kunde få resultat på den tentan ganska snabbt eftersom datorn rättade, och jag hade 51 av 60. Så jag kan inte vara annat än nöjd med det.

Sedan hade vi fikarast, där lärarna bjöd på tårta, troligen för det var sista dagen idag. Gott :)

Sen var det dags att skriva del 2. Den bestod av 4 frågor á 10 poäng, alltså totalt 40 poäng. Men det var svåra frågor alltså, och tidsbrist! Hade bara två timmar på oss så jag fick stressa som fan verkligen :/ Men jag hann skriva på allt, men frågan är hur bra det blev när man fick stressa sig igenom och inte hann tänka ordentligt. Missade nog en del detaljer på det, men men...
Tror man behöver totalt 67 poäng för att få godkänt. Så jag behöver minst 16 poäng på del två, och det känns rätt klart att jag fixat det. Tänker inte skriva nån omtenta jag! :P

Efter tentan var Malin och jag på stan och åt lunch. :)

När jag kom hem så fanns det ingen återvändo = flyttpacka. Så jag satte igång och nu såhär 5 timmar senare har jag plockat ur alla garderober, tagit ner allt på hyllorna, städat ur badrumsskåpen... ja, nästan allt är nerpackat i väskor och kassar så det är fullt överallt. Har också dammat och torkat hyllor och städat badrummet. I morn blir det att ta resten i kyl och frys och städa rummet klart. Ryktas om att pappa och bror kommer tidigt i morn och hämtar mig och grejerna... Passar ju bra när jag ska till studentpuben ikväll för att ha en sista kväll med gänget i klassen innan vi skiljs åt. :P

Sitter nu och tar det lugnt och ska snart äta middag. Känner verkligen hur trött kroppen och psyket är. Vilka jobbiga sista veckor det har varit, men nu är det slut! Dags att börja på nytt med en lång praktikperiod :D Fan vad duktig jag har varit som tagit mig hit, även om det såg ut att bli jobbigt och motigt, och det blev det också, men bara att jag faktiskt har gjort det. Vi är inte dåliga, vi djursjukskötare!

Har äntligen fått min djursjukskötarjacka idag också, den ser fin ut, hoppas inte det blir problem med trycket som alla andra har haft... Kommer iaf inte våga tvätta den :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0