Hemska mardröm :O

I natt drömde jag en av de värsta mardrömmar jag drömt på länge (och det händer rätt ofta att jag drömmer mardrömmar).
Det var jag, mamma, pappa, Stefan, Zabiina och Elin som var i ett gammalt hemsökt hus där det bodde gamla människor. Det kan ha varit ett gammalt äldreboende. Vi satt i en soffa och fikade och blev serverade av de äldre, men helt plötsligt förvandlades de till zombies, som förklarade att vi skulle aldrig mer komma därifrån. Vi försökte uppträda trevligt mot dem för att beveka dem, och jag skulle säga namnet på en av zombiesarna, men sa fel, vilket skulle bli ödesdigert. Jag minns att den sa "Malin, du har haft din chans." Och sedan tog den tag om min ena knäskål och drog loss knäet från kroppen.
I det stadiet halvvaknade jag och såg mitt liv passera förbi i revy som det sägs att man gör när man precis ska dö. Klockor gick runt och kalendermånader svischade förbi. Jag försökte liksom röra på kroppen men det gick inte (kroppen är ju liksom låst under sömnen för att vi inte ska göra det vi drömmer på riktigt).
Till slut var jag helt vaken och tände lampan så fort som möjligt, med hjärtat rusande.
Jag släckte inte lampan på minst en halvtimme, utan låg ihopkurad i hörnet av min säng för jag vågade inte somna om. Usch.
Därför har inte nattens sömn varit speciellt bra, får hoppas det blir lugnare i natt. :O

Har inte gjort så mycket statistik idag, har väl egentligen gått igenom allt som vi har gjort, men kan ju inte sluta precis... men kommer nog inte bli mycket gjort innan denna helgen är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0