Anestesi.

Dagarna fylls med föreläsningar om narkos, apparatur och gastryck. Hyperkapni, cirkelsystem och isofluran. Tryckmätare, Bernerventil och hypotoni. Det är mycket som rör sig i huvudet nu, man blandar lätt ihop saker och det är inte bra, eftersom jag måste kunna det här så bra sen. Har gjort PBL idag, det längsta PBL jag gjort hittills, och det jag förstått minst av också. Det är så mycket saker som ska kommas ihåg på narkosapparaten och man får inte glömma någon, för då kan det gå åt helvete. Ser inte fram emot det praktiska provet när jag ska visa hur man använder apparaten :O
Men. Det ska väl reda ut sig till slut får man hoppas, med stark vilja går allt. Bara man inte hamnar efter ska det nog gå fint.

Nu är klockan kvart i tio och jag är trött som fan. Är trött för jämnan nu för tiden när det börjar bli mycket igen, och värre blir det framöver... Fan.
Behöver en kram av min älskade Robin just nu, det skulle skjuta humöret i topp <3

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag hoppas kunna komma iväg på lördag :)

2011-02-10 @ 00:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0