Travträning, exjobbsidéer och rehabplan + lite annat :P

I onsdags var vi som läser rehabkursen ute vid Axevalla travbana för att göra lite tester på travhästar i träning. Vi började med att ta puls och temp på hästarna innan träning, sedan kopplades de till sulky och så gav de sig ut på travbanan för att springa lite :P Efter det tog vi direkt puls och temp igen, och en veterinär tog blodprov för att mäta laktat (mjölksyra). Det var en intressant praktisk lektion, jag har knappt sett trav innan, herregud vad hästarna tar ut sig alltså. Det ångade om dom när de sprungit klart, en häst hade höjt sin kroppstemperatur med 3 grader från innan träningen till efter. Optimal träning av häst? Well, well.

I torsdag gick jag, Malin, Sandra, Sandra och Marica till ett café här i Skara för att bolla exjobbsidéer med varandra. Vi gick laget runt och alla fick många idéer och uppslag. Vi satt där i 4 timmar, sen fortsatte vi hemma hos Marica. :P Så jag skickade in tre förslag efter den träffen, och fick alla godkända i den första omgången, haha. Idag har jag bestämt mig för ett förslag och skickat in min slutgiltiga idé, hoppas få den godkänd också så man kan lägga det åt sidan ett tag. Det blir iaf inom anestesi av häst, för det är det jag är mest intresserad av.

Sedan har jag börjat skriva på rehabplanen också. Skriver om en hund med diskbråck. Det går sakta framåt. Jag har skrivit ganska mycket utan att egentligen ha kommit in på huvuddelen, vilket inte är så bra för jag har inte mycket plats kvar. Kommer garanterat få korta ner det när det är klart :/ Men men.

Igår var jag hemma hos Malin och spelade spel med några kompisar till, det var väldigt kul :)

Och idag har jag träffat en mailkompis här i Skara och fikat. Vi har mailat i flera år, mest om utbildningen för hon vill också gå den, men aldrig setts innan, så det var väldigt trevligt :)

Har varit på yoga idag. Vad svag man känner sig. xD

Snön har försvunnit :( Låg inte kvar många dagar innan den regnade bort.

Det kom en trist nyhet hemifrån idag. En kompis till min bror dog igår på en fest, när han drunknade i en badtunna :( Känns surrealistiskt att han är död. Jag känner honom inte så väl men vi har gått i samma skola. Känns konstigt att han är borta.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0