KÖRKORT! :D

Jag klarade min uppkörning idag, vilket betyder att körkortet är mitt! :D Så jävla skönt!
När jag kom till körskolan idag var jag rätt nervös, men när jag satte mig i bilen och körde till stan gick det över. Jag körde runt lite med min körskolelärare och gick igenom det sista. Sen körde vi upp till platsen där jag skulle möta trafikinspektören. Fick sitta i bilen en stund och vänta och det började ösregna. Härligt.
Sen kom inspektören, en kvinna var det, hon var trevlig. Jag fick börja med att göra säkerhetskontroll och kolla vindrutetorkare och bromsarna. Sen körde vi iväg. Först körde jag på landsväg, fick åka och vända på en enskild väg och sen tillbaka till stan. Stadskörningen gick bra, jag fick parkera på Maxi-parkeringen. Och jävlar i mig, jag slapp backa runt gathörn. Vilken tur! Vi körde mycket i villakvarter och jag tänkte att nu kommer hon snart be mig backa, men icke.
Sen när vi var på väg tillbaka till mötesplatsen så fick jag stanna vid ett övergångsställe och släppa förbi cyklister. PANG säger det och så kommer en bil och kör på mig bakifrån! Så det blev att köra in till kanten och gå ut och prata med föraren i den andra bilen. Det gick sönder några saker där bak på bilen jag körde, men olyckan var inte mitt fel. Det visade sig att bilen bakom hade väldigt nedslitna däck och i det regniga vädret så fanns det inget grepp, så den bara gled in i min bil även om föraren bromsade.
Vi åkte tillsammans till mötesplatsen, där inspektören förklarade min körning godkänd. :D :D Sen fick vi åka till bilaffären där körskolebilen är köpt och fylla i en skadeanmälan. Blev väldigt krångligt med papper eftersom jag körde bilen, men vid krocktillfället inte hade nåt körkort. Vem skulle stå som förare egentligen? Men men, det löste sig till slut.
Sen körde vi tillbaka mot Landsbro, jag klev av hemma i Myresjö. :)
Nu på eftermiddagen har Robin och jag kört en sväng med hans bil, sen körde jag han till jobbet och hem själv sen. Kändes lite läskigt, men men, bara att vänja sig! ;)

Kommentarer
Postat av: Ardente

GRATTIS till körkortet!

2011-08-15 @ 18:58:03
URL: http://vagentillskara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0