Ärenden :)

Har vart i stan idag och hämtat mitt körkort. Härligt att ha det på riktigt :)
Sen har jag köpt grejer till skolstarten nästa vecka; lite block, pennor och en kalender.
Och jag har köpt nya skor ^^. Det var väl på tiden egentligen, mina andra hade fått hål i tån. Haha.

Fick blommor av Robin idag, du är underbar <3

Igår var vi hemma hos mamma och pappa och åt middag, och sen fiskade vi. Robin fick en ganska stor gädda som vi gav till hans mamma :)

Nu ska jag ta och laga mat. Idag blir det enkelt; korv och makaroner. Haha :P

18.00
Känns som jag gjort nåt bra nyss. Robins mamma har ett sto med föl, och fölungen är för tillfället mystiskt sjuk, han har hög feber och är väldigt slö och hängig. :/ Så veterinären var där igår och undersökte fölet, men hittade ingen uppenbar orsak till problemet. Så veterinären har lämnat antibiotika och sprutor för att Robins mamma ska kunna ge fölet injektioner dagligen, se om det hjälper. Men hon ville ha lite hjälp så jag var där  uppe innan och visade henne hur man ska dra upp medicin och sedan injicera intramuskulärt på fölet. Det gick bra. Andra injektionen på häst någonsin, och det kändes inte fel :P Lilla fölet var rätt hängig och trött, han bara ryckte till lite när jag stack in nålen i halsmuskulaturen, sen stod han still. Hoppas att veckans antibiotikakur kommer hjälpa och att febern går ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0