VFU-valet klart.

Jag har sent omsider skickat in mina val av praktikplatser inför våra långa praktikperioder nästa år. Fick ut valblanketten för två veckor sen men eftersom vi har haft tentaplugg så har jag skjutit på valet hela tiden, tills nu ikväll när jag kom på att blanketten ska vara inne senast kl 08.00 i morgon.
När det gäller smådjurspraktiken har det inte varit svårt att välja, där har jag valt efter hur nära de ligger mitt hem hemma och vart jag kan tänkas ha kontakter som kan hjälpa mig med boende. Därför blev valen enligt följande där:

1. Djursjukhuset i Jönköping
2. Kalmar Djursjukhus
3. Växjö Djursjukhus
4. Smådjurskliniken i Jönköping

Alla dessa platser ligger på ett avstånd av ca 10-12 mil från Vetlanda, och sedan har jag kompisar som pluggar i iaf Kalmar och Jönköping. Så där spelar det nog inte så stor roll vilket jag får.

Det svåra har varit på häst, där det inte finns lika mycket att välja bland, och där platserna är mer utspridda. Antingen ligger de runt Stockholm, i Skåne eller mer uppåt landet, och så långt har jag inte planerat att dra iväg. Så efter mycket tänkande och lite telefonprat med äldre vänner har det blivit enligt följande på hästsidan:

1. ATG:s hästklinik i Kalmar
2. Hallands hästsjukhus i Slöinge
3. ATG:s hästsjukhus i Skara
4. ATG:s hästklinik i Mantorp

Nu är det bara att vänta och se vart man hamnar och förhoppningsvis ska det lösa sig bra med boende. :)

Helgen har varit riktigt lugn och mysig och egentligen har jag och <3 inte gjort nåt vettigt, men det har varit så skönt att bara kunna koppla av!
Och i morn blev vi lediga, det var en gästföreläsare som fick förhinder i morn så det blir att ta det lugnt då med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0