Invigning.

Igår var jag och Elin i Högarp utanför Stenberga och var med när byn Högarp invigdes som kulturreservat. Allting där är bevarat från gamla tider och jordbruket sköts utan konstgödsel. Inga växter får heller plockas på stället, därför är allting orört och så himla vackert. Riktigt gammalt småländskt landskap som man inte hittar mycket av nu för tiden. Gärdesgårdar, öppna hagar och röda hus med vita knutar.
Smålands husarer kom ridande, mycket fina hästar! Och landshövdingen var där och höll tal, sedan visade man upp hur man plöjde åkrar med oxar, som förr i tiden. Stora djur! Det bjöds på fika också :)

Igår kväll var vi sen i Stenberga kyrka och såg en musikal med barnen som sjunger i körerna runt omkring. Har själv varit med i den när jag var liten, hehe. Satt och sjöng med ;)
Efter det bar det av till Myresjö för filmkväll, bra night!

Idag har jag varit på dåligt humör rätt mycket, vaknade helt enkelt på fel sida. Men ikväll blir det kul, ska träffa Charlotte :D Vi ska äta mat i stan och sen gå ut på hotellet tror jag ;)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0