A hard work work!

Yes, nu har jag varit två dagar på Vetlanda ridskola, och jag trivs bara bra. Det är rätt hårt jobb, man är inte van vid att använda kroppen så mycket, haha XD Mycket mockande och ryktande men det är trivsamt jobb, och hästarna är så fina och snälla :) Har bra handledare också som låter mig göra saker i min egen takt.
Har visat lite djursjukskötarskills när en häst slog huvudet i väggen i måndags och fick några sår i pannan. Jodopax och salva på, det kändes så rätt att pyssla om hästen! :D Men led med den när Jodopaxen skulle på. Minns hur skiten sved när jag blev baddad på knät i Grekland. Grrr.

Igår var jag på speedway i Målilla, en jämn tillställning som Dackarna tyvärr vann med 51-45. Vetlanda hade annars ledningen med 6 poäng i paus, men halvdålig körning av Jason och Hampel, samt två stopp gjorde att det rann oss ur händerna. Surt, men men, hoppas vi kan ta igen det på tisdag. Jurica Pavlic var lagets bästa poängplockare med 12 pinnar, hallå eller?! :D
Hade en riktigt trevlig kväll i sällskap av en go' vän, Tobias :D Tack för det! ;)

Jag fick 5:or på de båda hemtentorna i etologi och djurhållning, jippi!! :D Blev så glad när jag såg resultaten :D

Ska nog till Elin ikväll och ha en lugn kväll, film troligen :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, Härligt de var bra att du gjorde dom där hemtentorna ändå ;)

2010-05-13 @ 00:50:36
Postat av: Oliver Davidsson

Rune Holta säger jag bara :P

2010-05-13 @ 02:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0