En insats.

Har äntligen lyckats tjata mamma till veterinären med vår hund hemma. Han har haft problem och klåda i öronen och hon trodde/intalade sig att det var samma sak som förra gången (öroninflammation) och att man då kunde ge det som var kvar av medicinen från sist till honom.

Nu råkar ju jag studera till djursjukskötare här och jag har lärt mig en del under de första terminerna. För det första att inte ge gammal medicin, och för det andra att det inte alls är säkert det är samma åkomma när det kommer tillbaka. Därför tjatet om veterinären.

Mycket väl var hon där idag och veterinären konstaterade att hunden hade början till blodöra, något som i allvarliga fall innebär att örat fylls av blod och blir tjockt, och detta blod måste tas väck genom att skära upp örat och dränera ut blodet, ett isf smärtsamt ingrepp för hunden.

Nu hade det ju inte gått så långt med vår hund, utan han fick två olika mediciner (inte samma som sist!) och hoppas nu att det blir bra.

Jag är nöjd över min fantastiska övertalningsförmåga. Det har sina fördelar att studera till djursjukskötare.




Kommentarer
Postat av: gustafsson själv (:

Måste säga att bilden på dej här , var jättefin ! (:

2010-02-18 @ 21:44:10
Postat av: Malin

Hihi, tack <3

2010-02-19 @ 18:43:20
URL: http://pureadrenaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0