Ljudet av krossat ben.

Idag har vi haft kanindissektion schemat. Det var både intressant och äckligt. Inte så mycket för att det ser äckligt ut, utan för lukten som hängde i hela rummet. Kaninerna avlivades igår och hade legat i kylrum över natten, så tarminnehållet hade haft ett dygns jäsande på sig. Det kändes, kan jag lova. Lukten av förruttnelse, fy fan. Man fick liksom försöka tänka bort den, men ibland kom det som en våg rakt emot en.
Vi lyfte ut hela maginnehållet, alla tarmar och organ och allt. Sen klippte jag upp bröstkorgen, genom revbenen, det där krasande, snabba ljudet när saxen går igenom, usch, det är som rysningar i kroppen. Ut med lungor, hjärta, strupar (med mat i, den gick hål och mer rutten stank kom ut). Sen klippte jag upp munnen och kinderna med. Det var liksom inte mycket till kanin kvar sen, mest ett skal utan innehåll. Som hamnade i en stor kontainer med massa djurkadaver i. Usch.
Förutom lukten så hade det varit riktigt intressant, nu tog den ner en del, eftersom man inte kom ifrån den. Men man lär sig verkligen på ett annat sätt när man ser det i praktiken, hur det ser ut. Fler dissektioner står på schemat framöver, får se vad det blir då.

Nu idag så ska jag gå och fika med resten av dissektionisterna. :)

Och ikväll kör Vetlanda kvartsfinal nummer två, hemma mot Indianerna. Sist blev det ju oavgjort. Jason Crump är skadad!! Han kraschade igår och fick brännskador på en arm, alternativt slog axeln ur led, så han kan inte köra ikväll. Jävla skit! Peter Ljung kör i stället. ^^ Hmm. Jag undrar hur det ska gå. Holta kommer säkert köra skiten ur Vetlandalaget, han kan ju den banan bättre än nån, och så är han i toppform just nu. Tvåa i helgens GP, igen. Förhoppningsvis återkommer jag med vinnarglädje i nästa blogginlägg. Hoppas hoppas hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0