Häst- och hundhantering

Till att börja med: Vetlanda klarade sig vidare till semifinal i onsdags! :D:D Vi vann matchen med 52-44, härligt! Nämnas kan att Jonasson tog 15 poäng : o Herregud. Och den nya föraren Matrin Vaculik tog åtta. :) Laget kämpade till sig denna segern, utan Jason.
På tisdag och onsdag får vi möta Vargarna (helvete) i semifinaler. Just det lag jag inte ville att vi skulle ställas emot. Det kommer bli svårt som fan. Dom börjar i Norrköping på tisdag. Hmm. Jag hoppas att Jason är tillbaka då, men skulle inte tro så. Om han inte är med så måste vi fan köra Riders för honom, det funkar inte på annat sätt, det bevisades i tisdags när Ljung endast tog ett poäng som ersättare för Jason. Jag blir så... Förbannad.
Vad värre är, Vaculik kraschade i torsdags i Tjeckien och bröt lårbenet på tre ställen. Så han är ju väck för resten av säsongen och har ca ett halvårs rehabilitering framför sig. Vad gör man, suck! Så Vetlanda har fått kontraktera en ersättare för Vaculik (som redan var ersättare för Zabik) och den föraren klargörs inom de närmaste dagarna skulle jag tro. I alla fall, det ska vara klart till tisdag antar jag.
Den andra semifinalen körs mellan Lejonen och Indianerna. Alltså åkte Dackarna och Västervik ut. ^^ Skulle hellre kört mot nån av dom än Vargarna. Med hela, friska förare då så klart helst. Men nu är det som det är, och man kan bara acceptera situationen. Så. Vad finns det mer att säga än HEJA VETLANDA!!

Nu till det som rubriken syftar på. Vi har börjat på riktigt med praktiska övningar denna veckan. Igår var vi ute vid Skaras ridskola och hade träning med häst. Basgrejer, som ryktning, lyfta ben, kratsa hovar, leda, springa med hästen och sådant. Letade också pulspunkter och var man kan sätta nålar. Jag hade en rätt bitsk häst att träna på, visade tänder och trampade och sånt, men jag lät mig inte bevekas. Sen vart han ovanligt slö när vi skulle springa, tyckte väl jag var ytterligare en jobbig unge i raden. Haha :D Men det var riktigt kul.
På eftermiddagen hade vi mikroskopering, jag tycker det är så tråkigt. ^^

Idag har vi haft hundhantering, tränat på hur man bär och lägger djuren på ett säkert sätt, både små och stora hundar. :)

Mer sådant nästa vecka, häst på måndag vad jag vet. Har inte superkoll på schemat.

Jag har nog lyckats få fyra veckor praktik på ridhuset hemma i Vetlanda nästa år. Gött :)

I helgen vet jag inte vad som händer förutom plugg så klart. Men jag är så trött nu för tiden, och ständigt huvudvärk... Blää.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0