Djuromvårdnad?

Vad är det egentligen? Just det.
Precis det ska man skriva en liten uppsats om, och det kanske låter lätt, men grejen är att ämnet knappt tas upp som just ämne i böcker eller liknande. Har vart på biblioteket två timmar idag och letat i tunga veterinärmedicinsböcker. Svårt.
Annars vaknade jag av att elektriker kom in i mitt rum i morse (klockan 12) för att fixa med elen. Ja ja. Bara det blir ordentligt, jag behövde ändå gå upp ^^
Har varit och fikat på stan med fyra klasskompisar idag, sedan var vi i en secondhand-butik, massa grejer. Jag hittade en snygg grå stickad tröja som jag köpte för 17.50:- Värt det, lätt.
Sen har jag jobbat med uppgiften och sitter nu och slappar.

Igår var det sittning i Smedjan, en mycket trevlig kväll. God mat, trevligt sällskap och många nya personer att prata med, även om man fortfarande har fullt upp med att komma ihåg vilka som går i ens klass. Jag kom hem vid två i natt...

I helgen har jag inget planerat förutom att plugga vidare, har en del att förbereda inför anatomikursen som börjar på måndag. Tex ska alla ben i kroppen läras in. På engelska. Och latin. Grrr.




Kommentarer
Postat av: Eric the Wise

SHIIIIIAAAT va jobbig läxa du har fått!!! ay caramba:P haha Du får förlåta om de gör min skollösa tillvaro ännu skönare, alltså att tänka på hur jobbigt de e att plugga..:P fast ja ska ju skänka goda tankar till dej såklart;) å ja menar..du e väl tillräckligt motiverad till att plugga vid detta laget! haha! du klarar de nog:) kram

2009-09-05 @ 12:46:55
Postat av: Maria

hej, vad kom du fram till att djuromvårdad va då?

Är själv lite intresserad av vad de egentligen menar med det begreppet.. om du inte kommer ihåg kanske du vet var man kan hitta det?

2010-09-06 @ 18:11:48
Postat av: Malin

Pluggar du till djursjukskötare eller? :) Det är luddigt att beskriva det, hittade böcker i biblioteket där man fick lite ledtrådar, men annars tänkte jag på humanvården och drog paralleller till djuromvårdnaden.

2010-09-06 @ 18:19:33
URL: http://pureadrenaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0