Jubileumshelg + bristande motivation

Jag räknar mig som frisk nu. Så gott som i alla fall. Tänkte ta upp innebandyn i morn igen, har ju inte kunnat spela på två veckor. Förhoppningsvis utlöser det inte en ny infektion, grrr, pallar inte det.

I helgen har det varit 25-årsjubileum av djursjukvårdarutbildningen så jag har varit på föreläsningar hela helgen, inga sovmorgnar här inte XD Men det har varit intressant, speciellt dagens föreläsning om kattens beteende. :) Jag har blivit medlem i RAID också, Riksföreningen Anställda Inom Djursjukvården. Studenter var välkomna som medlemmar också :P Exclusive.

Jag har vart dålig på att plugga senaste dagarna, trots att vi har tenta på fredag. Kan det bero på att

1. Ämnet är inte så himla kul? (Mikrobiologi och vårdhygien)
2. Tentan ska vara på 2 poäng, vilket är väldigt lite, samt att vi knappt haft några lektioner i ämnet? (Möjligt)
3. Jag kan redan allt? (Föga troligt XD)

Idag har jag lyckats plugga effektivt i typ två timmar. Kanske motivationen för tentaplugg börjar dyka upp igen. Kan ju alltid hoppas, jag vill ju liksom klara tentan. Så jag borde anstränga mig. Och denna gången har jag ingen sjukdom att skylla på som skäl att inte orka plugga. Hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0