Injektioner :D

Vi har haft en bäst lektion idag. Praktisk övning att ge injektioner och ta blodprov på häst. För första gången. Jag var allt lite nervös innan men det gick bara bra, känner mig grymt nöjd. Jag hade klart dagens träligaste och argaste häst också, vet inte riktigt hur jag bär mig åt för att få dom jobbiga exemplaren, men skam den som ger sig. ;) Började med att ge injektion i muskler på halsen, ett snabbt stick rakt in med 5 cm nål, och han märkte ingenting. Sen, den intravenösa injektionen, det var lite knivigare eftersom hästskötare just gick förbi med mat till hästarna, såklart blev mitt exemplar mer intresserad av det då och ville inte stå still. Men det gick bra i alla fall. Det svåra var att få till ett blodprov. Riktigt irriterad och hungrig häst + envis Malin slutade med en liten paus för kraftfoderätning för hästen, lite kiv och bråk och sparkar och så efter en stund så fick jag äntligen in nålen i halsen och då, då står hästen still ! Mycket bråk för ingenting, jo jo. Ett bra blodprov blev det, träffade rätt blodkärl på en gång, och jag spillde inte, I've got skills XD Jag skulle vilja ha sån här lektion mycket oftare. Man lär sig så mycket mer när man får öva på det än när man sitter och läser om det i en bok.
Igår hade vi träning på att använda utrustningen, dvs sprutor och kanyler, samt rätt hantering av sådant. Intressant det också, men så mycket att ta in för en som inte vet nånting innan typ.

I helgen var jag ute på krogen med kompisar, det var verkligen en jättekul kväll :)

Och ja, jag har pluggat i helgen. Som fan faktiskt. Det är två dagar kvar att plugga till tentan, jag ska ge allt jag orkar. Så får det gå som det går sen, jag känner mig rätt väl förberedd förutom den där förbannade läkemedelsräkningen :/

Spelade bandy igår, gick riktigt bra :D Och idag har jag varit på Luciaövning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0