Inför ESC

Ikväll är det dags för finalen i Eurovision Song Contest. Jag ska se det hos Hanna, ska grilla med. Malena Ernman kommer sjunga som nummer fyra. Jag har ingen aning om hur det kommer gå för henne, eftersom vi inte haft en låt i samma stuk innan så kan det gå hur som helst. Tänk om hon kunde vinna. :) Ingen vet.
Jag har inte som andra hakat på Norge, tycker inte den låten är bra alls. För mycket folkmusik över den. Personligen har jag tre andra favoriter, förutom Sverige.
1. Azerbajdzjan. Kommer framföras av svenske artisten Arash. Låten är typisk östeuropeisk i rytmen, men den är väldigt bra.
2. Finland. Landet som aldrig vinner ESC (förutom när Lordi makalöst vann för några år sen). I år har dom en riktig dancelåt, kanske bättre passande på festställen och liknande, men den är så bra tycker jag. Vill ha den på topp tre ikväll.
3. Och den bästa. Danmark. Så jääävla bra. En riktig schlagerlåt, den har allt, sångaren har en jäkligt bra röst, och jag hoppas verkligen den vinner. Hellre den än Sverige nästan. Ni måste hålla med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0