En match som heter duga.

Igår var jag på speedway i Gislaved och tittade på Lejonen mot Elit Vetlanda. En match som jag, för första gången någonsin när det gäller bortamatch mot Lejonen, trodde att Vetlanda skulle kunna vinna. Seriöst. Vårt lag är för tillfället bäst i Sverige och vi har bra förare på alla platser i laget.
Det visade sig inte i det första heatet då Lejonen tog 5-1, men i det andra så tog våra reserver tillbaka det så det var jämt igen :D:D Fram till heat 5 var det jämt, sen kom tappet för Vetlanda. På tre heat ryckte Lejonen till ledning med 25-17, och jag kan inte påstå att det kändes speciellt bra längre. Men Vetlanda kom igen innan pausen, lyckad toppning med Lee bland annat, och knappade in till underläge med endast 31-29.
Efter paus drog Lejonen ifrån två poäng till, sen följde två oavgjorda heat, och så tog Vetlanda 4-2 i heat nummer 16. Det skiljde två poäng inför nomineringen.
Heat 15 slutade 3-3.
Malin vart ganska nervös i det här läget. 5-1 för seger, 4-2 för oavgjort. Det fanns inga andra alternativ än detta, med Jason och Lee mot David Ruud och Leigh Adams.
Vetlandaförarna tog starten och seglade upp till 5-1:läge och som vi jublade, men då kom Adams om Lee och det var 4-2 i stället, vilket också innebar poäng. Så slutade det också, och matchen slutade då 48-48. Käre Jesus vilken match.

Det grämer mig ändå att vi skulle ha vunnit om vi inte drabbats av sådan otur, tex:

- I det fjärde heatet kraschade Jonasson så han fick avbryta matchen. Då var vi nere på sex förare.
- I det elfte heatet fick en av våra reserver, Patrick Hougaard, stopp ca 20 meter innan mållinjen, vilket ledde till att han kom sist i stället för trea.
- Det faktum att Karol Zabik inte tog en enda poäng på hela kvällen irriterar mig nästan ännu mer. Hade han tagit ett poäng så hade vi vunnit liksom. I en sån här match är det så lite som avgör, grrr, jag stör mig.

Ljuspunkter finns det en del med såklart. 5 Vetlandaförare tar lika många poäng som 7 från Lejonen. Kanske inte en fördel eller så, men det visar i alla fall att Vetlanda ger inte upp när några i laget klappar ihop.

- Jason Crump. Behöver jag säga nåt egentligen? 16 poäng talar väl sitt tydliga språk.
- Jaroslaw Hampel tar 11 poäng men det kunde varit mer, han nollade i det sjunde heatet, typiskt nog när vi behövde knappa in. Sen i det 14:e blev Nicki Pedersen utesluten och endast Chris Holder fanns kvar för Lejonen, medans Vetlanda hade Jason och Hampel. Det skulle varit 5-1 till oss där, men jaa, Hampel trea igen. Men men. 11 poäng får anses fullt godkänt.
- Lee Richardson. 10 poäng från hans sida, kanske bara det sista heatet som grämer lite, om vi bara hade fått den där 5-1:an där... Men våra heatledare tar 37 av 48 poäng igår, det är verkligen bra.
- Sebastian Aldén. Han är så bra på reserven just nu. 8 poäng blev det igår, mer än godkänt. :D

Vetlanda leder fortfarande tabellen. På tisdag står vi över för första gången. Bra att det blev då, för jag hade ändå inte kunnat gå på speedway då :)

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Såg reprisen av den matchen i natt, för jag var själv på G&B-arena. Bra match där med, men helt seriöst, Nicki Pedersens uteslutning var felaktig, så för den delen kan Vetlanda vara nöjd med ett X. Crump la sig, i ärlighetens namn extremt lätt. Håller dock med dig att Vetlanda för stunden är det bästa laget i Sverige, tabellen ljuger inte och de kör som fan just nu! :D Men som d nämde det där med kedjan som hoppade, och det är det som är tjusningen med speedway. Små marginaler! Ps. Jag såg dig i teven:P

2009-05-27 @ 16:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0