Gott nytt speedwayår :P

Ooooooooohhhhhh vips! Så var 2008 borta och vi har startat om på 2009. Gott nytt speedwayår till alla frälsta, och självklart till er andra också :D Förhoppningsvis är det Vetlandas tur att ta guld igen i år, men det kommer bli sjukt svårt, serien är den jämnaste på många år, så inget lag är precis favorittippat. Annars kunde man ju tro att det skulle bli smålandslagen i topp igen som det har varit dom senaste åren, men nu har de andra lagen värvat riktigt bra (tex Indianerna, Holta!! :S) så årets säsong kommer nog innehålla en del överraskningar. Ska bli spännande :P

Nyår tillbringade jag i Vetlanda med några kompisar, eller egentligen hos a friend of a friend :D Vi hade det trevligt, lagade mat tillsammans och sjöng SingStar och spelade Guitar Hero. Sen så tjuvstartade vi och sköt våra raketer klockan halv tolv, innan vi gick ner till torget. Men hann inte dit till tolv, så dom flesta fyrverkerierna hade redan smällt av då. Typiskt. Men vi skålade i champagne i alla fall :P På torget sen var det ju värsta livet med fylla och raketer överallt, en smällde precis vid min fot, och folk kastade flaskor runt omkring sig utan att tänka på dom som stod bredvid, så efter det så gick vi hem i stället.

Igår var vi och bowlade, och jag vann :P Första serien gick asdåligt, men sen i andra tog jag igen allt det. Haha. Gött :P

Var och fiskade igår med, för typ första gången på två år på vintern. Vi har inte haft is på jättelänge, men nu äntligen är det kallt och isen ligger, yeah! :P Bifogar bild på en av fiskarna jag drog upp :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0