En sjukt bra förlust

Vetlanda förlorade matchen mot Piraterna igår med 49-47. Ändå var det en sjukt bra match, trots förlusten. Suverän helt enkelt. Knäppt va? Jag måste förklara lite:

En match körs över 16 heat. Med endast 3 heat kvar låg Vetlanda under med 14 poäng. 14 poäng! Det är väldigt mycket. Då hade Piraterna redan vunnit matchen, så egentligen borde man klappat ihop då och insett att vi var körda. Men grejen är att kvartsfinalerna är två stycken. Vinst räknas inte, utan antalet poäng laget lyckas skrapa ihop på två matcher. Och det lag som plockat mest poäng sammanlagt går till semifinal. I detta läget hade naturligtvis Piraterna plockat flest, eftersom dom ledde med 46-32 och såg ut att ha ett jävligt bra utgångsläge inför returen i Vetlanda nästa vecka.

Då händer det som gör att  jag vill kalla matchen en jättebra förlust:

På dom tre återstående heaten tar Vetlanda full poäng i varje av dom och knappar därmed in 12 av dessa 14 poäng, och förlorar då bara med 2 ynka, futtiga poäng!! Den upphämtningen är guld värd! Den kändes omöjlig men så fixade dom det ändå, MEGABRA!! Det kändes som en seger, fast vi förlorade. Sjuuukt bra avslutning! Därför känns det mycket bättre inför den avslutande matchen i Vetlanda på tisdag, för utgångsläget är mycket bättre nu. Hur lite du än kan om speedway så kan du bara hålla med om att 2 poäng är lättare att ta ifatt än 14.

Ikväll ska jag på bio med mamma. Jag har typ tvingat henne att följa med för jag vill inte gå själv, och mina kompisar har redan vart och sett den. Sägs vara jättebra. Jag har inte vart på bio på evigheter.

Jag är hungrig nu. Mot köket --->

Just det. Denna bilden är från Motala igår :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0