Snö <3

Nu är det jävlar i mig vinter ute! Det har kommit typ 20 cm snö, om ens det räcker, så himla underbart! <3 Och det snöar fortfarande, så lär nog komma en del till. I onsdags var jag och min bror ute och lekte, haha. Man blir fasen som fem år igen när det kommit en hoper snö. Vi försökte oss på att bygga en snölykta, vilket gick bra i början, men ju högre upp vi kom desto svårare blev det, det rasade hela tiden så man vart rejält irriterad till slut. Sen så gick det verkligen inte att sluta ihop toppen däruppe så vi ha ett vitt plastlock över i stället. Haha. Man får ta vad man har, liksom.
Våran hund Snobben (för övrigt världens mest jobbigaste djur) älskar snö och han levde runt som tusan, så det var även hans fel att lyktan rasade en gång, eftersom han sprang rakt på den. Arrghh!! Löste det genom att binda honom en bit längre bort, haha. Katten var också med och kikade runt, men vart mest rädd för hunden, och sen också mig när jag kom med kameran. Men hon fastnade i alla fall, jag lyckades :P
Idag vet i hundan om det är kramsnö, jag hoppas det, så man kan göra nånting ute. Typ snöbollskrig eller nåt. Jag slängde faktiskt en väl placerad snöboll upp mot ett träd, under vilket min bror stod, och allt for ner på honom. XD Hehe, skadeglädje.
Ikväll ska jag gå Luciatåg, jag hoppas verkligen att det går bra. Vi hade övning igår och då kändes det helt okej, men man vet ju aldrig. Men ska i alla fall bli skönt när det är över, känns som jag styrt mycket med detta och tänkt på det dag som natt.
Ska ut på krogen lite med några kompisar ikväll också. Kan ju fira ett eventuellt lyckat Luciatåg då. Hehe :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0