Låt den rätte komma in

I lördags var jag på bio och såg den svenska vampyrfilmen Låt den rätte komma in. Jag har ju läst boken och ville såklart se filmen också. Den har fått lysande kritik i alla medier. Och jag måste säga att den levde upp till förväntningarna. Riktigt bra tyckte jag den var, nåt man kanske inte tror när man tänker sig en svensk skräckfilm, men denna var klart sevärd. Även om jag visste vad som skulle hända och kände igen den mesta från boken så blev jag riktigt rädd på ett par ställen. Det blir ju nåt helt annat när man ser en annans syn på saken, än dom bilder man själv ritar upp i huvudet när man läser. Jag tror inte jag skrattade en enda gång under filmen, vilket säkert inte heller var meningen. Huvudpersonen blir mobbad och hans enda vän är vampyr, hur tragiskt är inte det? Jag rekommenderar er verkligen att se den.

Jag har sjungit, vart på krogen, firat kusin som fyllt år i helgen (tårtan var god :P). Igår var det körövning igen, o sen kryddparty hos Elins mormor. Haha. Blir Luciaövning i morgon och på torsdag. Hoppas det går bra alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0