Kalmar

I helgen har jag och Therese varit i Kalmar och hälsat på Charlotte, som studerar till sjuksköterska där. Hade inte träffats sen i somras eller nåt så det var verkligen kul att ses igen :D Kom dit i fredags eftermiddag och började med att äta mat, ris och nån kycklinggryta, jättegott o lätt att laga, så det kommer jag nog göra hemma nån gång :P Sen visade Challe runt oss på stan, visserligen i mörkret så man såg ju inte jättebra, men men, mysigt var det, med massa ljus o upplyst överallt. Vi var borta vid Kalmar Slott och gick runt det, men tog det försiktigt eftersom det var rätt dåligt upplyst, man såg liksom inte kanten på muren... Hade ju dött om man fart ner. Sen kollade vi på Idol, tyvärr åkte Robin ut :S
Igår så gick vi massa på stan i julklappshysterin, jag köpte i alla fall en till min bror, kan inte skriva rakt ut vad det är här ifall han skulle kolla (något jag ser som otroligt men ändå). Det är i alla fall en grej som jag också kommer ha glädje av och egentligen nåt som jag vill ha själv, så det var mest därför jag köpte den. Haha. Men den passar honom också :D
Sen var vi hos min gamla kompis från gymnasiet, Sara, och fikade. Verkligen kul att träffa henne igen efter ett och ett halvt år. Och sen på kvällen var vi först på klassfest med Charlottes klass, sen struntade vi i deras efterfest och gick till studentpuben i stället, och där träffade vi Erika, en annan gammal goding från NV. Hon är för rolig alltså :P Vi hade en superkul kväll. Framåt halv tolv så gick vi hem och la oss för vi var jättetrötta efter dagen på stan. Eller ja, vi pratade lite innan vi somnade, om den tecknade Robin Hood, och citerade en massa repliker som ormen Sir Väs har i den filmen. Då är man ganska flummig. Haha.
Idag har vi tagit en lång promenad runt Kalmar och sen till slottet igen, nu i dagsljus så man såg ordentligt. Tog en massa kort. Sen på eftermiddagen åkte vi hem. Typ tre timmar buss. Är rätt trött.

I morgon blir det Diskantenövning. O sen Lucia om fem dagar, hujeda mig, hur ska det gå?

 

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja jag är en lurig prick jag ^^

2008-12-22 @ 20:23:20
URL: http://acheen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0